Moltes van ser les "puntcom" que no van sobreviure a la bombolla de 2000 i molts veuen ara els mateixos errors de llavors. Empreses amb pocs o nuls beneficis, de les que el mercat fa una valoració multimilionària basant-se en un hipotètic futur esplendorós, en el qual aquestes companyies controlaran els principals sectors de la nova economia. La preocupació dels analistes és que el valor que s'està donant a aquestes companyies es mesura pel nombre d'usuaris que tenen i no per l'existència de beneficis. En aquesta crítica, les que surten més mal parades són les xarxes socials com Facebook, Twitter o l'espanyola Tuenti, amb milions d'usuaris, però amb escassos beneficis i basats en la inserció de publicitat.
dimarts, 12 de juliol del 2011
Bombolla tecnològica?
La venda de MySpace per 24,2 milions d'euros, després que News Corporation pagués per ella fa sis anys 402.000.000 ha fet saltar les alarmes: estem davant d'una nova bombolla tecnològica?
Moltes van ser les "puntcom" que no van sobreviure a la bombolla de 2000 i molts veuen ara els mateixos errors de llavors. Empreses amb pocs o nuls beneficis, de les que el mercat fa una valoració multimilionària basant-se en un hipotètic futur esplendorós, en el qual aquestes companyies controlaran els principals sectors de la nova economia. La preocupació dels analistes és que el valor que s'està donant a aquestes companyies es mesura pel nombre d'usuaris que tenen i no per l'existència de beneficis. En aquesta crítica, les que surten més mal parades són les xarxes socials com Facebook, Twitter o l'espanyola Tuenti, amb milions d'usuaris, però amb escassos beneficis i basats en la inserció de publicitat.
Moltes van ser les "puntcom" que no van sobreviure a la bombolla de 2000 i molts veuen ara els mateixos errors de llavors. Empreses amb pocs o nuls beneficis, de les que el mercat fa una valoració multimilionària basant-se en un hipotètic futur esplendorós, en el qual aquestes companyies controlaran els principals sectors de la nova economia. La preocupació dels analistes és que el valor que s'està donant a aquestes companyies es mesura pel nombre d'usuaris que tenen i no per l'existència de beneficis. En aquesta crítica, les que surten més mal parades són les xarxes socials com Facebook, Twitter o l'espanyola Tuenti, amb milions d'usuaris, però amb escassos beneficis i basats en la inserció de publicitat.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada