dimarts, 12 de juliol de 2011

Bombolla tecnològica?

La venda de MySpace per 24,2 milions d'euros, després que News Corporation pagués per ella fa sis anys 402.000.000 ha fet saltar les alarmes: estem davant d'una nova bombolla tecnològica?

Moltes van ser les "puntcom" que no van sobreviure a la bombolla de 2000 i molts veuen ara els mateixos errors de llavors. Empreses amb pocs o nuls beneficis, de les que el mercat fa una valoració multimilionària basant-se en un hipotètic futur esplendorós, en el qual aquestes companyies controlaran els principals sectors de la nova economia. La preocupació dels analistes és que el valor que s'està donant a aquestes companyies es mesura pel nombre d'usuaris que tenen i no per l'existència de beneficis. En aquesta crítica, les que surten més mal parades són les xarxes socials com Facebook, Twitter o l'espanyola Tuenti, amb milions d'usuaris, però amb escassos beneficis i basats en la inserció de publicitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada